Izbrane panoramske poti Bernskih in Valiških Alp, 1.9. - 5.9.2010

Hannig, 2350 m
trajanje: 5h 2min
višinska razlika: cca 520 m vzpona, cca 750 m spusta

Tokrat sem se kot pomočnik pridružil Primožu na enemu od legendarnih izletov, ki jih več kot uspešno organizira že 10 let. Tokratnji izlet je nosil naslov Izbrane panoramske poti Bernskih in Valiških Alp.

V programu so bili kraji kjer sem nedavno že hodil, jezerca nad Zermattom z razgledom na Matterhorn, Aletschgletcher, najdaljši ledenik v Alpah in krožna pot po krnici nad Saas Feejem.

Nabralo se je 45 planincev in v sredo, 1.9., navsezgodaj nas je voznik Nešo odpeljal proti Švici. Preko italjanskih avtocest smo se pripeljali v Švico.

Na prelazu Simplon smo se ustavili in se na krajšem pohodu razgledali po okolici. Pozno popoldne smo prispeli v naš hotel v Saas Grundu.

Zaplet s pokvarjeno črpalko in s tem povezano odsotnostjo tople vode so v hotelu hitro rešili z gratis Wochenhitom, merlotom v pollitrskih steklenicah.

V četrtek zjutraj smo odpravili proti Zermattu, oziroma Täschu, kjer je parkirišče in želežniška postaja za Zermatt. V Zermattu je namreč od leta 1947 prepovedana vožnja motornim vozilom.

Po prihodu v Zermatt smo se prestavili v podzemsko železnico in se z njo dvignili na Sunneggo. S Sunnegga paradise smo peš krenili na 5-Seenweg, pot mimo 5 jezerc v katerih se na razglednicah in reklamnih prospektih kopa Matterhorn.
Nad zadnjim jezercem smo obiskali še kočo Berghaus Flue, potem pa smo se vzpeli na tritisočak Rothorn. Z vrha Rothrna smo se z nihalko in gondolo zapeljali nazaj na Sunneggo, s podzemno v Zermatt ter z vlakom in avtobusom nazaj v naš hotel.
V petek zjutraj smo se odpravili v dolino reke Rone, v mesto Fiesch. Od tu smo se z gondolo odpeljali na planino Fiescheralp. Nadaljevali smo peš in čez atraktivni osvetljeni tunel prišli do koče Gletscherstube Märjelen.

Po kratki pavzi smo se spustili nad Aletschgletcher, najdaljši ledenik v Alpah. Dolg je 23,1 km v njem pa je 27 miljard kubikov ledu.

Dobrih 5 km njegove dolžine smo prehodili leta 2008 na odpravi na Finsterarhorn. Tokrat smo hodili po razgledni poti nad njegovim spodnjim delom.

Razgled na ledenik se je končal na sedlu Biel, kjer smo spet prišli na pobočja nad dolino Rone. Spustili smo se na planino Bettmeralp z jezercem. Z gondolo smo se spustili do Betten Talstation, kjer nas je čakal Nešo z avtobusom in nas odpeljal nazaj v Saas Grund.

V soboto zjutraj nas je čakala le kratka vožnja do bližnjega Saas Feeja. Spet smo se vsedli v gondolo in se odpeljali na razgledno točko Plattjen. Po razgledovanju po dolini Saastal, štiritisočaku Weissmeis smo jo peš mahnili po krnici nad Saas Feejem.

Najprej smo se spustili do simpatične restavracije Gletschersgrotte. Nadaljevali smo z vzponom preko ledeniške morene do restavracije Hannig. Med potjo smo lahko nad nami opazovali Mischabelhütte, kjer je gorniška skupina spala na odpravi leta 2009.

Pod restavracijo Hannig biva družina podjetnih svizcev, ki med vikendi in prazniki, ko ne zavijajo čokolade, pozirajo turistom za dodatni zaslužek.

S Hanniga smo se z gondolo spustili v Saas Fee in ob gledu vasice in pivu počakali na Nešota.

Sobotni večer nam je popestril Dejan Zavec, njegovo ubranitev naslova je namreč prenašal tudi eden od švicarskih TV programov. Wochenhit pa nas je itak spremljal vse večere, zadnjega še malo bolj.

V nedeljo nas je čakal le še prevoz iz Saas Grunda v Ljubljano. Šlo je tekoče in v desetih urah smo bili v Ljubljani, v Sloveniji smo bili celo ravno pravi čas da smo poslušali radijski prenos košarskarske tekme Slovenija : Avstralija.

Izlet je krasila izvrstna Primoževa organizacija, lepo vreme vse dni, Nešotovi varni prevozi, prijazen hotel ter odlična družba.